Fråga:

Hej! För några år sedan lånade jag Ulf Ekmans självbiografier "De första stegen" och "I medvind och motvind" här i Perstorp (Bibiotek Familjen Helsingborg), men nu finns de inte kvar. Hade för min forskning (skriver en bok om Livets Ord) behövt läsa dessa igen, speciellt "I medvind och motvind" igen.

Svar:

Tack för att du skriver till Bibblan svarar.

Det närmsta vi har till en nationell katalog är Libris i den kan du hitta majoriteten av böcker och andra medier som finns på svenska bibliotek och såklart på vilket bibliotek. Bland annat då Memoarer De första stegen 1950-1983 av Ulf Ekman.

Om ett bibliotek inte har en bok kan de låna den från ett annat. Det kallas fjärrlån. Prata med ditt lokala bibliotek och hör hur de löser det.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom biblioteksfrågor