Fråga:

Hej!
En bok jag lånade på biblioteket som liten.
Två systrar tror jag. Den ena väldigt bortskämd, tror hon var en prinsessa.
Den andra "skugg" - systern var väldigt sorgsen och jag tror att hon bodde i skogen och täljde egna dockor (eller en) medan den bortskämda systern jämförelsevis hade en jättefin docka. Tror att något med en måne eller två månar är med på omslaget ihop med flickorna. Som en sorgsen sida och en lycklig sida. Eller så är det med i boken nånstans.. Hittar den ingenstans och jag har letat i flera år.. Tacksam för svar!

Svar:

Hej!

Tack för din fråga!

En kollega kom med förslaget "Nattbarn", som tycks matcha din beskrivning av både innehåll och omslag. Boken är skriven av Inger Edelfeldt och utkom 1994.

Omslaget till boken "Nattbarn".
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom böcker och litteratur och barn och unga