Fråga:

Letar efter en bok som handlar om en ung pojke och flicka under andra världskriget, tror det var i polen och dom tvingades skiljas åt p.g.a kriget men lovade varandra att dom skulle träffas igen efter kriget.
Dom gjorde inte det och när dom var i ca 70-årsåldern hittade han henne och dom träffades men hon var gift sedan länge och bestämde sig för att bli kvar i äktenskapet och sa nej till sin ungdomskärlek. Underbar bok som jag läste för kanske 20 år sedan. Kan ni hjälpa mig med vad boken heter.
Mvh Barbro

Svar:

Jag tror att boken du söker skulle kunna vara "Att åter se dig" av Betty Schimmel. Som jag förstår det är den baserad på verkliga händelser och handlar om det du beskriver.

Läs om boken på förlagets webbplats.

Se vilka bibliotek som har boken för utlån på Libris.

Hoppas att det är rätt bok!

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom bokfrågor