Fråga:

Hej!

Jag jobbar med en boköversättning där Michelangelos dikt om när han målade Sixtinska kapellet: To Giovanni Da Pistoia är med på engelska, jag behöver en svensk översättning på dikten.

Jag har letat men ej hittat något. Tänker att det kanske är något ni har!

Svar:

Hej!

En svensk översättning av dikten ingår i "Kärleksdikter" (2005, översatt av Sverker Åström).

Boken tycks finnas på flera bibliotek i landet. Kolla med ditt lokala bibliotek om den finns i samlingen eller om det går att göra ett fjärrlån.

Uppslag ur boken "Kärleksdikter"
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom böcker och litteratur och konst, fotografi, musik, teater och film