Fråga:

Jag söker en barnbok som jag läste på tidigt 80-tal. Det var en tecknad barnbok om två pojkar som hade en flygande trappa som de reste runt i. I boken hade de en maskin som målade färg över en massa reklam eller något liknande.

Svar:

Boken du efterfrågar skulle möjligtvis kunna vara Hubert och dubbelgångarna av Philippe Fix. Handlingen med två pojkar som far runt och målar över reklam/affischer och konstruerar någon slags trappa att färdas i stämmer in på den boken.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom bokfrågor och böcker och litteratur