Fråga:

Hur kan jag läsa Sveriges rikes lag 2022 i Adobe digital editions?

Svar:

Vad jag vet finns inte den svenska lagboken i något format som kan läsas i Digital Editions. Dock finns den i andra olika digitala format.

  • Norstedts juridik som publicerar den klassiska tjocka blå boken "Sveriges Rikes Lag" har den även som app.

  • Studentlitteratur som publicerar "Sveriges lag" har även en digital version som ser ut att vara en sida på webben.

  • Lagboken finns även tillgänglig helt gratis på till exempel Lagen.nu eller Lagboken.se, lagarna finns även på riksdagen.se

Det kan vara värt att poängtera att bibliotek inte brukar kunna ge tillgång till något annat än pappersböckerna eller de digitala gratisalternativen. Vill du ha Sveriges Rikes Lag i app måste du köpa den själv.

Jag hoppas detta hjälper dig en bit på vägen.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom samhälls- och rättsvetenskap, ekonomi