Fråga:

Jag har en uppgift om Dolly Parton, countrysångare. En fråga jag ska besvara är hur hennes musik låter?

Svar:

Det finns en hel del skrivet om, och även av, Dolly Parton. Om hennes person och liv och om hennes musik.

På engelska wikipedia hittar du en ganska lång artikel om Dolly Parton.

Vill du lyssna på Dolly Parton och hennes musik finns det en hel del att hitta på webben. Till exempel kan du gå in på youtube och söka på hennes namn. Då får du bland annat se och höra filmer från olika konserter med henne.

På biblioteken kan du låna böcker på både svenska och engelska, om Dolly Parton, hennes liv och musik. I bibliotekskatalogen Libris kan du se mycket av det som finns, och information om vilka bibliotek som har materialet. Hör med personalen på ditt närmaste bibliotek om det går att låna in böcker, ifall de inte har det du är intresserad av.

Till sist vill jag också tipsa om en webbplats som heter All music. Där kan du läsa även om enskilda skivor.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom konst, fotografi, musik, teater och film