Fråga:

Hej!
Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en lista över Sveriges fackförbundstidningar (i alla fall, de flesta).

Skulle ni kunna hjälpa mig, är jag tacksam.

Svar:

Dessvärre lyckas jag inte skapa någon fullständig lista över fackförbundens tidningar. Dels för att många fackförbund helt enkelt har gått över till att ha digitala "tidskrifter", dels för att biblioteken idag har allt färre av de faktiska papperstidningarna. Vad jag kan hjälpa dig med är en lista över alla fackförbunden

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom samhälls- och rättsvetenskap, ekonomi