Fråga:

Hej!

Det finns en bokserie som heter: ”Pirates of the Caribbean: Legends of the Brethren Court”
Den bokserien består av fem böcker. Skrivet av författaren Tui T. Sutherland.
Finns den bokserie översatt på svenska? Ja eller Nej?
Eller finns den bara på engelska?
Sök på internet fast vet inte om den bokserien är översatt på svenska.

Svar:

Hej!

Tack för din fråga!

Enligt Wikipedia är ”Pirates of the Caribbean: Legends of the Brethren Court” skriven av Tui T. Sutherland under pseudonymen Rob Kidd.

Jag hittar tyvärr inte denna serie översatt till svenska när jag söker efter Rob Kidd eller Tui T. Sutherland i Libris. Svaret är alltså nej.

Rob Kidd har även skrivit en annan Pirates-serie, "Jack Sparrow". Den finns översatt till svenska.

Om jag söker efter Tui T. Sutherland i Libris, finns det ytterligare en Pirates-bok i svensk översättning. Den heter "Vid världens ände" (originalets titel är "At World's End") och verkar bygga på filmen med samma namn.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom bokfrågor och barn och unga