Fråga:

Jag är på jakt efter en bok jag läste som barn. Inte läst den sedan kanske 95-98 så det ger väl ett hum om när den senast kan vara skriven. Lästes på svenska. Minns väldigt lite, men utspelar sig på grottmänniskornas tid. En pojke och flicka möts (Cromagnon och Neandertal). Jag minns inte vem som var vad. Titeln kan ha varit nånting med en sabeltandad tigerskalle. Jag har letat och letat men inte funnit vad den kan tänkas ha hetat. Tackar på förhand.

Svar:

Skulle det kunna vara "Den svarta tigern" av Björn Kurtén?

Läs mer om den på svenska Wikipedia.

Libris kan du se vilka bibliotek som erbjuder den för utlån.

Hoppas att det är rätt bok, hör av dig i annat fall.

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom bokfrågor