Fråga:

Jussi Björling gav 1939-10-28 en radiokonsert med Malmö Radioorkester. En recension talar bara om "Malmöstudion". Finns det någon historik där det går att få fram vilken lokal orkestern använde?

Svar:

Eftersom Jussi Björling sjöng med Malmö Radioorkester - kan det vara Radioorkesterns lokal som menas, det vill säga en studio i Malmö som användes av Sveriges Radio? Ställ gärna frågan direkt till Sveriges Radio via lyssnarservice@sverigesradio.se eller ring Sveriges Radios växel. Lycka till!

Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom konst, fotografi, musik, teater och film