Fråga:

Söker en bok, möjligtvis en bokserie, som jag läste när jag var mellan 3-5 år, alltså tidigt 2000-tal. Den handlade om en stad full med djur som hade olika uppgifter. Staden såg nästan ut som om den var byggd i Lego, men inte riktigt. På de sista sidorna fanns alltid bilder på djuren och deras namn. En bok jag hade handlade om en brandman som skulle släcka en brand och en annan handlade om en bagare som bakade något bröd.

Svar:

Det är inte så att det kan vara någon av Richard Scarrys böcker. till exempel "Vad gör folk hela dagarna". Skulle det vara fel återkom gärna så försöker vi igen.
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor