Fråga:

Panjamon av Jean-Yves Domalain är en sån där bok som jag ofta läser om för att jag gillar den så pass mycket. Dock har jag på äldre dar börjat fundera på om det han skriver om verkligen har hänt. Är det bekräftat att han var med om allt han skrev om?

Svar:

Svårt att säga. Enligt denna recensionen i New Scientist finns det flera saker som gör att du nog ska läsa den med viss skepsis. https://books.google.se/books?id=D1RHvIyWi0wC&pg=PA48&dq=jean-yves+domalain&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwifubvKhZntAhUy8-AKHSL0AGkQ6AEwAnoECAAQAg#v=onepage&q=jean-yves%20domalain&f=false
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom bokfrågor och biografi