Fråga:

Hej
Hur kan jag få min bok att hamna på biblioteket, så andra kan låna den ? (den är själv utgiven och har ett ISBN nummer)

Svar:

Du får se till att bibliotek köper in den. Många bibliotek köper in sina böcker via BTJ, så om de tipsar om boken är det många bibliotek som ser den. Ett annat sätt är att se till att ditt förlag lyfter boken i Svensk bokhandels sammanfattning av kommande utgivning. Senast kom Höstens böcker 2020, nästa ges ut till våren. Kontakta bibliotek som din bok kan vara av intresse för och berätta att den finns. https://www.svb.se/debutanter
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor inom biblioteksfrågor och böcker och litteratur