Fråga:

Önskar bra boktips för mellanstadiet med fokus på ordets makt. Vad gör en kränkning med oss? Gärna korta noveller att samtala utifrån. Många elever ”skämtar” på ett sätt som kränker andra. Det vore toppen att ha andras berättelser att utgå ifrån. Tack på förhand!

Svar:

Hej! Mikael Engströms bok Isdraken,
Audhild Solberg Böckerna om Superbitcharna...
Arne Svingens bok Balladen om en bruten näsa
Terri -Lynne Waldvik Som om jag vore något mycket dyrbart
är böcker jag varmt rekommenderar som tar upp hur vi är mot varandra. Samt 12 berättelser Bara för dig på mellanstadiet som är en samling med kortare berättelser / noveller.
Hälsar Yvonne
Upptäck vårt frågearkiv!

Sök i arkivet och upptäck nya och gamla frågor.

Fler frågor